Archiv článků

17.05.2014 00:00

Restaurant day aneb Jídlem ke zdraví

Ve Finsku je pro našince velmi draho. Proto jsme s nadšením přivítali dnešní Restaurant day. Vymysleli ho právě v Helsinkách a koná se čtyřikrát do roka. Asi vědí proč... Potkávaly jsme ten den různá (vyhladovělá) individua :). Odpoledne, řádně posilněny, jsme se vydaly za posledními starými...
16.05.2014 00:00

Na skok do Nepálu

Také dnes jsme se vydaly na východ. Tentokát jsme si nevybraly dřevěné městečko, ale "průmyslovou krásu Finska", jeden z nejdůležitějších přístavů Kotku. Na našich putováních mě nejvíce baví, že na každém místě najdeme něco úžasného, i když jsme to neměli v itineráři. V Kotce to byl Katariina...
15.05.2014 00:00

Alternativní průvodce Tallinnem

Tallinn  je jako malá Praha, slýchávala jsem od Kulíška. A měla pravdu. Architektura skutečně více připomíná západ než bližší Rusko. Určitě je to tím, že město patřilo střídavě Dánům, Řádu německých rytířů, Švédům a teprve v 18. století se ujali vlády východní panovníci.  Staré...
14.05.2014 00:00

Naked aqua jogging

Jakmile naše puritánská Kačka zaslechla, že naším dnešním hlavním cílem je Yrjönkatu Swimming hall, nebo-li "nahatý bazén" se saunou, odmítla vystrčit zobák z kolejí. Vydaly jsme se tedy bez ní. Nejdříve jsme prošli nejoblíbenější helsinskou pláž Hietaranta. Bylo sice krátce po poledni, ale na...
13.05.2014 00:00

Jedem na dortíky!

"Jedem na dortíky, jedeme do městečka, jedem na hostinu, čeká nás sladká tečka," prozpěvovala si Kačka v autobuse variaci na hit skupiny Yo Yo Band.  Autobusové nádraží v Helsinkách je velmi zvláštní. Je pod zemí, "čekárny" jsou uvnitř budovy a do autobusů se nastupuje skleněnými dveřmi, až...
12.05.2014 00:00

Červená se, line záře

Dnes ráno jsme dojedly zbytky, naplnily kufr Fordky a vydaly se na zpáteční cestu. Děvčata se nechala obměkčit a nechala mě řídit ještě alespoň do městečka. Merikarvia má 3 200 obyvatel a knihovnu by jí mohlo závidět kdekteré naše městečko. Finské knihovnictví totiž patří ke světové špičce, a nejen...
11.05.2014 00:00

Jezdím bez nehod

Atoska, Aramiska i Dartaňanka se usnesly, že „nésu žádná malá tróba“, pár let za volantem jsem už strávila, tak mě za tu automatiku na chvíli pustí. To jsem si dala!   Mé ruce, nezvyklé na posilovač řízení, a nohy uvyklé ztuhlým kloubům plnoleté Feldy, měly co dělat, aby „nedělaly“. Opět se mi...
10.05.2014 00:00

Born To Be Wild

"Nastartuj svoje motory /Namiř si to na dálnici /Hledám dobrodružství /A cokoliv nás potká na cestě/Má se stát// Vystřel najednou ze všech zbraní/A exploduj až do vesmíru." Steppenwolf   Mělo nás být původně pět. Francouzka však zaspala. S Kačkou jsme tedy vyrazily čtyři mušketýrky:...
09.05.2014 00:00

Moře, to není Tálinskej rybník

Dopoledne měla Kulíšek přednášku na téma výživa a humanitární pomoc. Jelikož bych tam mohla být pouze jako exponát z opačného spektra, zůstala jsem raději v tamní knihovně. Inspirativní bylo, že kromě knih a her zde půjčují také nord-walking hole.  Odpoledne jsem se vydaly na námořní,...
08.05.2014 00:00

Prší, prší, jen se leje

Nebe se celý den kabonilo a ronilo slzy, které ani silný vítr nebyl s to vysušit. Na řadu tedy přišla mokrá varianta itineráře - pamětihodnosti a galerie se vstupem zdarma. Kostel vytesaný ve skále, kde jsme zastihli komponujícího varhaníka; Villa Hakasalmi a výstava Finsko v 50. letech; kongresové...